مروری بر انواع کاندوم

مروری بر انواع کاندوم

  • مدل مختلف کاندوم از نظر جنسیتی

کاندوم مردانه : قابل استفاده برای آقایان است و روی آلت تناسلی پوشانده می‌شود. عمده کاندوم های موجود در بازار از این نوع کاندوم هستند.

کاندوم زنانه : کاندوم زنانه اساسا کیسه‌ای است که در واژن قرار داده می‌شود و حلقه‌ای انعطاف‌پذیر در انتها دارد. انتهای بسته‌ی این نوع کاندوم در داخل قرار می‌گیرد، و انتهای باز آن در خارج از دهانه‌ی واژن قرار می‌گیرد.

این مدل مانند کاندوم‌های مردانه عمل می‌کند، اما بزرگتر است و کاندوم در داخل بدن زن جای می‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید نسبت به خرید کاندوم زنانه اقدام کنید، حتما قبل از هر کاری با شریک خود در مورد آن صحبت کنید.

  • انواع کاندوم از نظر جنس ساخت

کاندوم طبیعی : کاندوم از مواد ۱۰۰٪ طبیعی ساخته شده و برای افراد، علی‌الخصوص افراد وگان (گیاه‌خوار) مناسب و ایمن است.

کاندوم صنعتی : به جز کاندوم های طبیعی، کلیه کاندوم های موجود در بازار ساخت کارخانه و در اصطلاح صنعتی محسوب می شوند که خود انواع مختلفی دارند و در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • انواع سایز و اندازه کاندوم

کاندوم‌ها دارای سایزهای مختلفی هستند و با توجه به اندازه آلت تناسلی مردان به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

کاندوم ساده : عمده کاندوم‌های موجود در بازار کاندوم های معمولی لاتکس دار هستند که برای طیف گسترده ای از آقایان مناسب است.

کاندوم بزرگ : بزرگترین سایز کاندوم است و مناسب آقایانی که اندازه آلت آنها از حد نرمال بلند تر و ضخیم تر است.

کاندوم کوچک : کوچکترین سایز کاندوم است و مناسب آقایانی که اندازه آلت آنها کوچکتر از حد نرمال است.

  • انواع کاندوم از نظر ضخامت

کاندوم ساده: این نوع از کاندوم همان کاندوم های معمول لاتکس دار هستند که اغلب می شناسید. آنها معمولا حاوی روان‌کننده‌ بر پایه‌ی آب هستند و در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند.

کاندوم ضخیم : کاندوم های سر پهن یا ضخیم در انتها گشاد‌تر هستند، بنابراین برای مردانی مناسب هستند که سر آلت‌شان تا حدی بزرگ‌تر از بدنه است. عرض سر این نوع کاندوم حدودا ۰.۵ تا ۰.۷ میلیمتر از کاندوم‌های معمول بیشتر است.

کاندوم نازک : این کاندوم‌ها بسیار نازک هستند. اما نگران نباشید، آنها به اندازه‌ی باقی انواع کاندوم ها ایمن نیز هستند. طراحی این مدل از کاندوم ها به گونه ای است که احساس طبیعی‌تری به فرد مصرف کننده می دهد چنان که کاندوم ندارد

کاندوم شبیه به آلت تناسلی : این کاندوم‌ها برای این طراحی شده‌اند که محکم‌تر به آلت تناسلی بچسبند. آنها قبل از نوک آلت و در وسط باریک هستند و دوباره نزدیک سر آلت کمی گشاد می‌شوند، و به این ترتیب یک احساس طبیعی‌تر ایجاد می‌کنند چرا که به شکل واقعی آلت تناسلی بسیار نزدیک هستند.

بنابراین خرید کاندوم شبیه به آلت تناسلی به ایجاد حس قوی تر در هنگام رابطه کمک می کند.

کاندوم کیسه‌دار : کاندوم‌های کیسه‌دار دارای نوعی نوک کیسه‌ای یا شکل پیچ‌خورده‌ای هستند که به احساس و لذت فرد اضافه می‌کنند. معمولا به طور کامل از شخص استفاده کننده در برابر بارداری و بیماری‌های جنسی محافظت می‌کنند.

با خرید کاندوم کیسه دار درصد ابتلا به بارداری ناخواسته را به حداقل برسانید.

نیمی از خریداران کاندوم زن هستند

وقتی صحبت از سلامتی جنسی شما می شود، گاهی اوقات بهتر است کنترل امور را خود به دست بگیرید. طبق تحقیقات اخیر، ۴۰٪ کاندوم‌های موجود در بازار به زنان فروخته می شود. زنان با درایت مسئولیت سلامتی جنسی خود را بر عهده می گیرند.

در نظر داشته باشید که در بازار کاندوم با رنگ‌ها و طعم های مختلف وجود دارند که از نظر عملکرد با هم تفاوتی ندارند و صرفا نقش فانتزی را بازی می‌کنند.

کاندوم طعم‌دار : مخصوص کسانی است که به رابطه‌ی جنسی دهانی علاقه دارند اما می شود آن را برای رابطه‌ی جنسی معمولی هم استفاده کرد. کاندوم با طعم‌های مختلف میوه‌ای در بازار ایران وجود دارد.

کاندوم های رنگی : اگر از کاندوم‌های بی‌رنگ و همیشگی خسته شده‌اید استفاده از کاندوم های رنگی و حتی شبرنگ باعث می شود آلت شما جذاب تر و هیجانی تر شود و رابطه جنسی‌تان را از حالت همیشگی خارج کند و فضایی متفاوت را با شریکتان تجربه کنید.

  • خرید انواع کاندم از نظر بافت بدنه

کاندوم خاردار یا زبر: این نوع کاندوم‌ها به طور معمول خاردار هستند و برآمدگی‌های هلالی، شیارها و نواره‌های برجسته‌ای در آنها دیده می‌شود. کاندوم خاردار برای افزایش لذت زوجین علی الخصوص برای افزایش لذت زنان در حین آمیزش جنسی طراحی شده اند. البته برجستگی‌های این نوع از کاندوم ها از لحاظ تعداد و از لحاظ میزان برجستگی متفاوت است.

پس چنانچه به دنبال لذت بیشتر از رابطه هستید، خرید کاندوم خاردار به شما توصیه می شود.

کاندوم فرانسوی یا کاندوم عروسکی : این نوع کاندوم به شکل‌های مختلف و با اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. این مدل کاندوم‌ ها شکلی از برآمدگی یا برجستگی دارند و فقط مناسب لذت و تفریح بیش‌تر هستند. برخی از آنها حتی از ژله درست شده‌اند و به شکل حیوانات هستند (کاندوم های فانتزی). در هنگام خرید کاندوم عروسکی  توجه داشته باشید که این نوع از کاندوم ها جنبه ی محافظتی ندارند. و بیشتر برای لذت بردن در رابطه استفاده می‌شوند.

Leave a comment