مزوتراپی چیست

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟ تکنیکی است که جهت جوانسازی و کشیدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی استفاده می کند.

میشل پیستور، پزشکی در فرانسه، این تکنیک را در سال ۱۹۵۲ به وجود آورد. مزوتراپی در اصل برای تسکین درد بود. امروزه مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می شود:

❇ از بین بردن چربی های اطراف شکم، ران ها، باسن، پاها، بازوها و صورت

❇ کاهش سلولیت

❇ محو کردن خطوط و چروک

❇ کشیدن پوست شل

❇ شکل دهی دوباره به بدن

❇ روشن سازی پوست دارای رنگدانه های زیاد

❇ درمان آلوپسی (وضعیتی که سبب ریزش مو می شود)

در این تکنیک از سوزن های بسیار ریزی جهت تزریق مواد به درون لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ایده اصلی مزوتراپی این است که چنین فرایندی، مشکلات زمینه ای از جمله گردش خون ضعیف و التهاب ایجاد کننده آسیب پوستی را اصلاح کند.

مدت اثر مزوتراپی صورت چقدر است؟

در مورد ماندگاری طولانی مدت مزوتراپی صورت اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. همانطور که می دانیم، روش های زیبایی دارای ماندگاری دائمی نیستند و در مدت زمان نهایت 12 ماه تاثیرات خود را از دست می دهند. البته با انجام برخی از اقدامات می توانید به طولانی تر شدن این دوره کمک کنید.

با این وجود برای اینکه بتوانید تاثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تاثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته جوانسازی پوست را انجام دهید.

از آنجایی که مواد مورد نیاز پوست برای جوانسازی در این روش به زیر بافت های پوست صورت تزریق می شود، می توان گفت که روشی بسیار مناسب برای از بین بردن چروک های پوستی است. در واقع زمان انجام تزریق می تواند بنا به نوع مشکلات پوستی شما در یک تا چند جلسه توسط پزشک مورد نظر انجام شود.

وقتی افراد برای زیبایی و سلامت و شادابی پوست خود روش فرایند مزوتراپی را انتخاب می کنند باید همه جوره درباره ی آن فرایند و عملی که می خواهند انجام دهند اطلاعات داشته باشند که یکی از مواردی که باید راجع به آن اطلاعات داشت و به آن توجه کرد مدت اثر زمان مزوتراپی می باشد.

به طور کلی فرایند مزوتراپی دارای 6 الی 12 ماه ماندگاری و مدت اثر می باشد اما توجه داشته باشید که  پزشکان معتقدند که مدت ماندگاری به عواملی مانند :  انتخاب محلول مزوتراپی ، تعداد جلسات درمانی ، میزان آسیبی که بعد از اتمام فرایند به پوست وارد می شود در دریافت نتیجه ومدت اثر مزوتراپی صورت بسیار تاثیر دارد.برای داشتن نتیجه و ماندگاری بالای اثر گذاری مزوتراپی باید در مرحله ی اول مواد و آنزیم های موجود در محلول های مزوتراپی را در نظر بگیرید که آیا این مواد موجود در کوکتل مزوتراپی با بدن شما سازگاری دارد یا خیر.در مرحله ی دوم بعد از اتمام فرایند مزوتراپی و برای داشتن نتیجه ای عالی و ماندگاری بالا باید حتما به مراقبت های بعد از اتمام فرایند مزوتراپی توجه شود و توجه داشته باشید که این رعایت مراقبت های بعد از اتمام فرایند جزوی از روند درمانی می باشد و رعایت کردن آنها امری ضروری می باشد.در انتها لازم به ذکر می باشد که یکی از نکات مهمی که در ماندگاری و مدت اثر مزوتراپی صورت نقش دارد دوری از استعمال سیگار می باشد استعمال سیگار سبب از بین رفتن آنزیم های موجود در کوکتل ها می شود و همین امر موجب کاهش ماندگاری فرایند مزوتراپی می شود.

چه عواملی می تواند بر ماندگاری مزوتراپی تاثیر گذار باشد ؟

مزوتراپی نوعی روش زیبایی است که می تواند در اثر عوامل مختلفی ماندگاری متفاوتی را روی پوست افراد بر جای باقی بگذارد. در واقع با استفاده از مزوتراپی می توانید مطمئن باشید که ماندگاری این روش در مقایسه با روش های دیگر بسیار بیشتر است.

از آنجایی که جوانسازی پوست با استفاده از مزوتراپی دارای ماندگاری موقتی است، برای این منظور نتایج بعد از این روش بستگی به عوامل مختلفی می تواند داشته باشد. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

  1. یکی از مهمترین عواملی که می تواند بر ماندگاری نتایج مزوتراپی تاثیر گذار باشد را می توان نوع ضایعه پوستی دانست. در واقع افرادی که دارای مشکلات پوستی عمیق مانند چروک ها و افتادگی های بسیار زیاد، خطوط و چین و چروک های متعدد هستند ممکن است که نتایج مزوتراپی در آنها دارای ماندگاری طولانی مدتی نباشد و برای ترمیم سطوح آسیب دیده پوست نیاز است که جوانسازی پوست به طور مکرر انجام شود.
  2. پزشکی که این روش درمانی را برای از بین بردن ضایعات پوستی در افراد استفاده می کند باید با مهارت و تخصص بالایی این کار را انجام دهد. در واقع تخصص و مهارت پزشک یکی از مهمترین دلایلی است که می تواند نتایج را ماندگارتر کند. به همین دلیل قبل از انجام این روش درمانی از پزشک انتخابی خود مطمئن شوید تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی در مورد ماندگاری این روش، از آن به نحو احسن استفاده کنید.
  3. به طبع هر روشی که برای ایجاد زیبایی در پوست مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به مراقبت های مخصوصی بعد از انجام دارد. افرادی که تحت درمان مزوتراپی صورت قرار می گیرند باید کلیه اقداماتی را که پزشک مورد نظر برای دست یافتن به نتیجه دلخواه به آنان توصیه می کند را انجام دهند. در غیر این صورت مزوتراپی صورت نمی تواند به مدت طولانی تری دارای نتایج مورد نظر شما باشد.
  4. نوع پوست فرد و سن و سال او نیز می تواند مدت ماندگاری نتایج را در هر فردی تغییر دهد. افرادی که دارای پوست های جوانتر هستند به طبع تولید کلاژن در پوست صورت آنها به مراتب سریع تر از پوست های پیر اتفاق می افتد.

Leave a comment