تاثیر گلپر روی لاغری و کاهش وزن

آشنایی کامل با خواص گلپر برای بدن

خواص گلپر برای درمان انواع بیماری ها بسیار زیاد می باشد، این گیاه بدن را گرم می کند و باعث تسکین درد شکم یا خروج گاز معده می شود. علاوه بر این، این گیاه در درمان جریان خون ضعیف در بدن عالی می باشد. همچنین برای افراد مبتلا به برونشیت و دیگر ناراحتی های سینه که باعث ایجاد درد در آن ناحیه می شود مفید است. بطور کلی از ریشه این گیاه برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی استفاده می شود.

سلامت کبد

کبد یکی از اعضای خیلی مهم بدن انسان می باشد که برای هضم بهتر غذا مورد نیاز می باشد. گلپر گیاهی است که به حفظ سلامت کبد کمک کرده و از هر گونه ناراحتی در کبد پیشگیری می کند.

خواص ضد درد گلپر

بررسی هایی بر روی خواص ضد دردی این گیاه انجام شد. استفاده از این گیاه، برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. کاربرد عصاره گیاه روی زخم ها، به ضد عفونی کردن آن ها و جلوگیری از گسترش آن ها کمک میکند.

گیاه گلپر برای درمان بیماری های قارچی

یکی از بیماری های شایع قارچی، کف پای ورزش کاران است. این بیماری عمدتاً در افراد با سیستم دفاعی ضعیف و تحت درمان سرطان و افراد مبتلا به دیابت بیشتر دیده می شوند.

برای درمان عفونت از این گونه گل کوهی در منطقه آسیب دیده استفاده کنید و اجازه دهید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا اینکه عفونت درمان شود.

خواص گلپر برای قاعدگی

در طب سنتی از گلپر به عنوان یکی از گیاهان دارویی برای باز شدن قاعدگی یاد شده است. برای بهره‌مندی از این خواص گلپر از پودر خشک گلپر به اندازه ۳/۵ گرم برای چند روز پشت هم مصرف کنید.

گلپر موثر در درمان تشنج

تریترپنس، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها موجود در گیاه گلپر در درمان تشنج بسیار موثر است و به جلوگیری از تشنج و کنترل کردن آن کمک می کند.داشتن یک شیشه انفوزیون ساخته شده از برگ این گیاه کمک خواهد کرد که فرکانس تشنج را پایین بیاورید.

خواص گلپر برای حافظه

یکی از علل ضعف حافظه غلبه کردن سردی به مغز است‌. طبع گلپر گرم است و با نوشیدن چای گلپر می‌توانید بر سردی مغز غلبه کنید.

بعد از مصرف گلپر به طور کاملا مشخصی تقویت حافظه خود را حس خواهید کرد. همچنین دود گلپر برای تقویت حافظه و افزایش کارکرد مغز موثر و مفید است.خواص گلپر

خواص گلپر

تاثیر گلپر روی لاغری و کاهش وزن

طبع گلپر گرم بوده و سبب از بین رفتن سردی معده شده و در هضم غذا موثر است. گلپر باعث کنترل اشتهای کاذب شما می شود و بنابراین در لاغری موثر است و چربی سوز قوی برای شکم و پهلو است.

از دمنوش گلپر پس از ورزش استفاده نمایید.

با وجود خواص گلپر برای لاغری، اما تصور اینکه تنها با اضافه کردن گلپر و مصرف زیاد آن می‌توانید اضافه وزن شدیدی داشته باشید و به وزن ایده‌آل برسید اشتباه است. همچنین مصرف بیش از حد هر ماده غذایی، عوارض خاص خود را دارد.

Leave a comment